Wydarzenia
INNOWATORZY - KIDS CHALLENGE
Prezydent Miasta Rzeszowa Konrad Fijołek we współpracy z Firmą Microsoft Sp. z o.o. zaprasza do udziału w rzeszowskim konkursie- projektowania przestrzeni szkolnej przez uczniów klas 5-8 szkół podstawowych w Minecrafcie i Druku 3D.
Organizator: Gmina Miasto Rzeszów
Partner Technologiczny: Firma Microsoft Sp. z o.o.
Partner Merytoryczny prowadzący i drukujący modele 3D: Szkoła Podstawowa nr 25 im. Prymasa Tysiąclecia
Partner Wspierający: Centrum Minecraft i Druku 3D, Młodzieżowy Dom Kultury
w Rzeszowie.
Temat: opracowanie wizualne szkoły wraz z jej opisem, a także z uwzględnieniem elementów, które dzieci cenią sobie obecnie w przestrzeni szkolnej. Dodatkowym elementem projektu jest zaprojektowanie pucharu dla swojej szkoły, który będzie przedstawiał symbol szkoły przyszłości.
Projekt „Szkoły przyszłości” należy uzupełnić o:
1) elementy przestrzeni do nauki;
2) elementy przestrzeni otwartej do spędzenia wspólnego czasu, nawiązywania nowych relacji - integracji;
3) dostępność przestrzeni dla osób z niepełnosprawnością;
4) wykorzystanie zasobów środowiska szkolonego do poprawy jakości szkoły w ujęciu rekreacyjnym i sportowym,
5) wykorzystanie technologii przyszłości w rozwoju szkoły – Smart City.
Honorowa Kapituła Projektu powołana została Zarządzeniem nr VIII/2009/2022 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 13 września 2022 r. w składzie:
1) Justyna Pałys, Starszy Wizytator Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
2) Tomasz Kamiński, Wiceprzewodniczący Rady Miasta Rzeszowa
3) Zbigniew Bury, Dyrektor Wydziału Edukacji Urzędu Miasta Rzeszowa
4) Tomasz Skoczylas, Dyrektor Centrum Innowacji Miejskich – Urban Lab
5) Bogusław Tomczak, Wicedyrektor Młodzieżowego Domu Kultury w Rzeszowie
6) Rafał Kochański, nauczyciel Informatyki, prowadzący zajęcia Minecraft
7) Przedstawiciel Firmy Microsoft Sp. z o.o.
8) Bożena Zięba, Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 25 im. Prymasa Tysiąclecia
w Rzeszowie
Założenia:
Kluczową kwestią przy tworzeniu przestrzeni publicznych dla dzieci powinno być zadbanie o to, by sami mogli poczuć się współgospodarzem takich miejsc, a w miarę możliwości także ich współtwórcą. Wytworzeniu takiego poczucia może pomóc angażowanie dzieci w planowanie przestrzeni im dedykowanych, stwarzanie im szansy współdecydowania o otoczeniu, w którym będą funkcjonować.
Kto zgłasza drużyny:
Szkoła zgłasza reprezentacje uczniów w kategorii wiekowej klasy 5 do 8 (6 osobowa drużyna).
Szkoła zgłasza skład drużyny do Urban Lab Rzeszów na adres mailowy: jpuzio@ erzeszow.pl
Po otrzymaniu zgłoszenia zostanie do Państwa wysłany link dostępowy do grup roboczych. Grupy robocze wspiera Pan Rafał Kochański członek Honorowej Kapitału Projektu pn. „INNOWATORZY - KIDS CHALLENGE”.
Korzyści z udziału w projekcie:
- dzieci zawalczą o medale i zwycięskie puchary dla drużyny & szkoły.
- dzieci nabędą dodatkowe umiejętności takie jak: koncentrację, spostrzegawczość, szybką ocenę sytuacji, samodzielność w podejmowaniu decyzji, wyobraźnię przestrzenną, kreatywność, umiejętność współpracy, planowania oraz organizacji czasu.
Wymagania ogólne:
Projekt lub jego wybrana część powinien być zbudowany samodzielnie przez uczniów
w grze Minecraft Education Edition. Do budowy można wykorzystać agenta. Wykorzystanie agenta i zastosowanie programowania w projekcie będzie dodatkowym atutem. Należy pamiętać, że w takiej sytuacji prezentacja projektu powinna zawierać sceny z zarejestrowaną pracą zaprogramowanego agenta. Organizatorzy mogą również poprosić o kopię stworzonych skryptów.
Projekt szkoły nie ma ograniczeń powierzchni. Do budowy zalecany jest świat płaski.
Z wykonanej pracy należy sporządzić relację filmową, wykorzystując do tego celu przechwytywanie wideo. Zapisane sceny można wykorzystać do montażu w dowolnym programie np. DaVinci Resolve. Film może zawierać narrację autorów, napisy oraz muzykę (ze zgodą na użycie praw autorskich utworu). Wykorzystując motywy muzyczne należy pamiętać o przestrzeganiu praw autorskich. Czas prezentacji w postaci filmu nie może przekroczyć 10 minut.
Wydruk modeli w 3D:
Wybrane elementy projektów zostaną wydrukowane w 3D, w tym celu należy przesłać plik w formacie mcworld zaprojektowanego pucharu dla swojej szkoły, który będzie przedstawiał symbol szkoły przyszłości.
Harmonogram projektu:
Termin |
Działanie |
Zgłoszenie Zespołów do 27 września br. wraz z przesłaniem wykonanego projektu |
Zespoły otrzymają na maila dostęp do grup. Nie jest konieczne dołączenie do grupy, Zespoły bezpośrednio mogą wysłać gotowy projekt wraz ze zgłoszeniem oraz oświadczeniem na wskazany adres mailowy jpuzio@erzeszow.pl |
28 września br. |
Szkoły otrzymają informacje zwrotną dotyczącą otrzymanego zgłoszenia. |
29 września br. |
Godz. 8:00 prezentacja projektów przez Zespoły w przestrzeni Urban Lab (ul. 3 Maja 13, I piętro) przed Honorową Kapitułą Projektu
Szkoła zwycięska otrzyma informacje o prezentacji projektu podczas konferencji Edu Day Microsoft dla edukacjiw Rzeszowie |
30 września br. |
Oficjalne ogłoszenie wyników oraz prezentacja zwycięskiego projektu przez Drużynę odbędzie się podczas konferencji Edu Day Microsoft dla edukacji w Rzeszowie w siedzibie Szkoły Podstawowej Nr 37 w Rzeszowie, ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego 121a, 35-311 Rzeszów. |