Aktualności

Projektowanie przestrzeni miejskiej dla pszczół w Minecraft

Zapraszamy dzieci z terenu Gminy Miasta Rzeszowa ze szkół podstawowych do udziału w projektowaniu przestrzeni miejskiej dla pszczół w Minecraft: Education Edition.

Nagroda jest wyjątkowa!

Zwycięzcy będą reprezentować Miasto Rzeszów w projekcie ogólnopolskim pt. „Miejski projekt - wizja miast w Minecraft i Druku 3D” w dwóch kategoriach wiekowych:

  • I kategoria: klasy1 do 4 (6 osobowa drużyna)
  • II kategoria: klasy 5 do 8 (6 osobowa drużyna)

Więcej informacji pod linkiem:  Miejski projekt - wizja miast w Minecraft i Druku 3D

 

Wymagania techniczne pracy w działaniu „PSZCZOŁY DLA MIASTA PRZYSZŁOŚCI”. Projektowanie w Minecraft przestrzeni miejskiej dla pszczół:

  • praca musi być samodzielna,
  • do budowania przestrzeni konkursowej należy użyć płaskiego świata,
  • do budowania można wykorzystać konstruktora kodów oraz agenta,
  • po wykonaniu projektu należy przygotować prezentację w postaci filmu - wirtualnego spaceru po mapie z komentarzem słownym autora lub napisami. Długość filmu nie powinna przekroczyć 12 minut,
  • wraz z filmem należy przesłać opis wykonanego projektu maksymalnie 700 znaków (ze spacją),
  • dodatkowym atutem będzie również stworzenie modelu 3D, który będzie nawiązywał do tematyki konkursu. Model należy wykonać na osobnej mapie, która zostanie udostępniona uczestnikom konkursu.

WYMAGANIA DOTYCZĄCE MODELI:
Pojedynczy model 3D:

  • musi być zbudowany z pełnych bloków (najlepiej betonowych), na "małej" drukarce,
  • musi stanowić spójną bryłę, połączonych ze sobą bloków,
  • nie może przekraczać wymiarów 16x16x16 bloków,
  • powinien zostać wyeksportowany blokiem budowli umieszczonym na mapie do modelu 3D w formacie GLB.

Modułowy model 3D:

  • może składać się maksymalnie z 4 części, które można ze sobą połączyć,
  • musi być zbudowany z pełnych bloków (najlepiej betonowych),
  • każda część musi stanowić spójną bryłę, połączonych ze sobą bloków,
  • żadna część nie może przekroczyć wymiarów 16x16x16 bloków,
  • poszczególne części muszą być zbudowane na "dużej" drukarce i wyeksportowane do jednego pliku GLB.

Do oceny należy przesłać prezentację (film avi lub mp4) oraz wykonany model 3D (plik glb).

Projekty wraz z oświadczeniem należy przesłać na adres mailowy: jpuzio@erzeszow.pl z dopiskiem w temacie maila „PSZCZOŁY DLA MIASTA PRZYSZŁOŚCI nie przekraczając terminu 4 maja br. Ogłoszenie wyników oraz składu reprezentacji zamieszczone zostanie na stronie urbanlab.erzeszow.pl

Odpowiedzi na pytania techniczne udziela Pan Rafał Kochański, nauczyciel Informatyki, prowadzący zajęcia Minecraft. Prosimy o przesłanie maila z pytaniami na adres mailowy: rafkoc.831@edu.erzeszow.pl

Zapraszamy!

Pszczoły
Pszczoły
Załączniki:
 UP