Zapraszamy do udziału w online hackathonie pt. EDU HACK - hackathon dla edukacji miejskiej.
Uczestnicy najnowszej edycji hackathonu będą mieli za zadnie stworzenie Atlasu Rzeszowskiej Edukacji (ARE). Głównym założeniem tego projektu jest opracowanie innowacyjnej i interaktywnej mapy 3D online, ukazującej aktualne informacje dotyczące wszystkich jednostek oświatowych na terenie Gminy Miasta Rzeszów.
Koncepcja Atlasu Rzeszowskiej Edukacji zakłada zaprezentowanie informacji, aktualnych trendów i rankingów dotyczących szkół i przedszkoli. Użytkownicy będą mogli również zapoznać się z bieżącą liczbą uczniów oraz potencjalnym zapotrzebowaniem na miejsce, a także z ofertą zajęć dodatkowych poszczególnych szkół i ilością uczestniczących w nich uczniów. Zadaniem aplikacji będzie też przedstawianie danych dotyczących kadry nauczycielskiej, a więc dotyczy to przedmiotów, stopnia awansu zawodowego, liczby uczniów zagranicznych, uczniów zakwaterowanych w internatach i bursach, laureatów konkursów, absolwentów z kwalifikacjami zawodowymi.
Dane udostępnione przez Wydział Edukacji będą dawały możliwość porównania wybranych szkół pod kątem: wyników z egzaminów, zapełnienia, odległości od miejsca zamieszkania, kadry nauczycielskiej, zajęć dodatkowych, itp.
ARE ma gwarantować ciągły wgląd w opcje edukacyjne dla rodziców i uczniów zamieszkałych w Rzeszowie, a także tych, którzy planują tu zamieszkać. W założeniu Atlas ma obejmować tylko szkoły państwowe, tak, więc wszystkie zaprezentowane miejsca w placówkach będą bezpłatne. Dzięki wizualizacji 3D będzie można porównać podstawowe dane pomiędzy wybranymi szkołami.
Wszystkie zbiory danych będą dostępne na portalu otwarte dane https://otwartedane.erzeszow.pl/
Dodatkowo ARE powinien posiadać panel administracyjny, gdzie szkoły będą mogły uzupełniać bieżące dane, a administrator Wydziału Edukacji będzie je zatwierdzać. Dane po akceptacji automatycznie będą aktualizowane na portalu otwarte dane.
Hackathon składa się z 3 etapów:
Nagrody:
Założeniem hackathonu jest skupienie ludzi z branży: programistów, grafików, inżynierów, projektantów stron internetowych oraz pasjonatów oprogramowania w celu stworzenia użytecznych rozwiązań dla Miasta Rzeszowa.
Skład zespołu:
W skład każdego zespołu powinno wchodzić maksymalnie 3 osoby (istnieje możliwość pojedynczego zgłoszenia się i dołączenia do innego Zespołu).
Ocena:
Praca uczestników Hackathonu zostanie oceniona przez Sędziów/Jury we współpracy z Mentorami hackathonu, którzy wybiorą ich zdaniem praktyczne a zarazem najbardziej innowacyjne rozwiązanie wypracowane w I etapie hackathonu i tym samym skieruje pomysł do inkubacji oraz ewaluacji.
Harmonogram hackathonu:
I etap hackathonu: poszukiwań – prototypowanie pomysłu:
II Etap inkubacji/ewaluacji wybranego pomysłu:
W celu otrzymania więcej informacji nt. hackathonu zachęcamy do śledzenia fanpage Urban Lab Rzeszów.
Rejestracja jest bezpłatna: https://app.evenea.pl/event/eduhack/
Liczba miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
Rekrutacja otwarta do 18 czerwca lub do wyczerpania miejsc.
Zarejestruj się już dzisiaj, aby zwiększyć szanse swojego Zespołu na wygraną!